Blog > Články > O pražských výlukách

O pražských výlukách

Kategorie: Články, 2008-07-10 08:32

Prázdniny, jako dobu nižších přepravních nároků, využívá DP k pravidelných výlukám. Letos jich není málo a některé jsou velmi zajímavé. Začněme výlukou Husinecká - Nákladové Nádraží Žižkov a zároveň probíhající výlukou trati Strossmayerovo nám. - Hradčanská.
Aby jezdily tramvaje co nejdále, postavil DP kolejový přejezd typu "Kalifornien".

Na koleje se přišroubuje a přivaří výhybka, aby se mohlo přejíždět do protisměru Fotky využití Kalifornien

To znamená, že na linky jezdící v tomto místě je třeba vypravovat jen obousměrné vozy typu KT8 a znizkopodlažněné KT8N. Ty má pouze Vozovna Hloubětín (a pár KT8 bylo zapůjčeno do Motola), z toho vyplývá, že linky 9 a 26, jež tam byly zavedeny, jezdily zmíněné vozovny.

Linku 9 jsem měl několikrát a musím podotknout, že až na trať do Řep, která je v katastrofálním stavu, není špatná. Ovšem něco jiného to je při přestávkách na voze ve smyčce Sídliště Řepy, než ve Vozovně Motol a Žižkov s přechodem na jiný vůz, jak je tomu za běžného provozu.

Linka 26 byla zkrácena jen do úseku Husinecká - Výstaviště. Opět na ní jezdily obousměrné vozy KT8 a KT8N z Voz. Hloubětín. Tato linka mě naštěstí minula. Problém byl totiž v počtu kol. Běžně se jezdil 10-14 koleček, protože jízdní doba z konečné na konečnou byla cca 15 minut.

Tato výluka byla pozměněna otevřením úseku Strossmayerovo nám. - Sparta.

Předchozí článek || Další článek
Stránka vygenerována za: 0.0029 sec
Počet dotazů na databázi: 5
administrace