Blog > Články > Přejezd na Spojovací

Přejezd na Spojovací

Kategorie: Články, 2019-08-24 08:40

V sobotu 10. srpna se uzavřelo obratiště na Spojovací, aby mohla proběhnout rekonstrukce. Budou nové koleje, povrch i výhybky, i když ty zůstanou ručně ovládané, protože se sem nevejdou dálkově ovládané kvůli nedostatku místa. Stojící tramvaje na vnitřní a střední koleji by neodblokovaly obvod výhybky, protože stojí hned za výhybkou. V Koněvově ulici se za křižovatkou se Spojovací postavil klasický kolejový přejezd typu Californien.
Na "Kaliforňana" jezdila pouze linka 9. Ostatní místní linky 1 a 11 byly ukončené u Vozovny Žižkov. Na linku 9 byly vypravované tedy pouze obousměrné vlaky typu KT8D5.RN2P a těch pořadí bylo tolik, že na žádnou jinou linku KT nevyzbyly. Linku 9 obsluhovaly KT vyjíždějící z vozoven Žižkov, Motol a Hloubětín z Ústředních dílen.

Noční dopravu zajišťovala linka 90 s jediným 51. pořadí. Tramvaj KT po jedné koleji jezdila mezi Vozovnou Žižkov a Spojovací. Přišlo mi zvláštní, že ač jezdila tramvaj ve směru na Spojovací po protisměrné tramvaji, nikde na přejezdech nebylo na tuto změnu upozorněno.

Pro cestující byla výluka velmi náročná z několika důvodů. Linka 9 měla ráno a večer normální 20 minutový interval, takže jako náhrada za odkloněné 4 linky (devítka jezdí v polovičním intervalu, proto ji počítám dvakrát) byla velmi slabá. Já sám jsem to pocítil, když jsem jezdil na ranní na Žižkov, tak mi při přestupu z autobusu 195 ujížděla 9 v 5:06 před nosem a další jela až v 5:26! Nic jiného po Koněvce nejezdilo. Další nepříjemností je, že na změnu směru dostal řidič 4 maximálně 5 minut! Dost vražedné zkrácení vzhledem k tomu, že na této lince většinou jezdili nehloubětínští řidiči, kteří s obracením směru na KT neměli pražádné zkušenosti. Počet závad na této lince byl enormní. Během jednoho dne i 7 vlaků postihla závada. Ostatně tohle byl i jeden z důvodů, proč se otevření obratiště (byť pouze 1 koleje) uspíšilo a už 25. srpna linka 9 jezdí v běžném režimu a linky 1 a 11 jsou stále ukončené u Vozovny Žižkov.

Měl jsem i noční linku 98 a přestup na tu výše zmíněnou linku 90 byl taktéž uživatelsky velmi nepříjemný. Ta 90 totiž stála za křižovatkou defacto v protisměru, i když pak odjížděla na Spojovací. Cestující tedy vystoupili z 98 na zastávce ve směru z centra a čekali, až jim přijede ta 90, o které byli informování rozhlasem. Ti odvážnější se mě i zeptali, kdy přijede, že čekají už hodinu! Já jim ukázal na tu 90 za křižovatkou a řekl jim, že stojí támhle. Pán se na mě nechápavě podíval a poznamenal: "No jasně, to je ale na druhou stranu, já chci na Chmelnici." Já: "Ta tramvaj jede na Chmelnici, je obousměrná." Dalším nepříjemným aspektem bylo, že ta tramvaj z linky 90 zatahovala od Ústředních dílen už ve 4 ráno! Takže hlášení v lince 98 bylo po této době nepravdivé. Cestující si totiž museli přejít na zastávku přímo k vozovně, protože od této chvíle až do 5 hodin jezdili tramvaje na Spojovací pouze z vozovny Žižkov. Prostě naprostý chaos, i já jsem měl potíže se zorientovat, odkud a kam jim zrovna v tu dobu pojede nějaký spoj na Spojovací.


Předchozí článek || Další článek
Stránka vygenerována za: 0.0034 sec
Počet dotazů na databázi: 5
administrace