Blog > Články > Přejezd Plynárna Michle II

Přejezd Plynárna Michle II

Kategorie: Články, 2017-04-06 10:38

Po krátké zimní přestávce se poslední víkend v lednu opět uzavřel úsek mezi Plynárnou Michle a smyčkou Spořilov a začala druhá část opravy. Zima překvapivě ještě i v únoru trochu zlobila, tak jsme si po letech "užili" přejezd v opravdu mrazivých podmínkách. O první výluce z prosince jsem psal zde: Přejezd Plynárna Michle.

Výluka typu "Zmrzlý tramvaják"

Přejezdy v zimě jsou vždy nepříjemné. Po dlouhé době jsme si to zase připoměli. Naposledy to bylo, tuším, na Spartě, když se stavěla Blanka. Tenkrát byla výhoda, že ještě jezdilo hodně starých KT8D5 a ikdyž se to nesmělo, tak jsme nechávali puštěné topení v obou kabinách najednou. Na moderních KT8D5.RN2P je potíž v tom, že topení v opačné kabině nefunguje na 100%, jen trochu temperuje a to na každém voze různou intenzitou. Topení se nesmí samozřejmě nechávat puštěné při přechodu mezi kabinami, to musí být všechny spotřebiče na 600V vypnuté, ale je možné se pak do původní kabiny vrátit a topení opět pustit.

Ovšem není to povolená manipulace a jak jsem již řekl: ne na každém voze to funguje. A tak řidiči mohli klidně umrznout. Dobré rukavice, šála a čepice byly povinné náležitosti řidiče k linkám 11 a 14 až tak do poloviny února. Pak mrazy naštěstí povolily a nyní se můžeme těšit, co technici vymyslí, aby se řidič na přejezdech nepotácel mezi vymrzlou a o trochu méně vymrzlou kabinou.

To narážím na jeden stařičký problém s topením v kabině u "nových Kátéček". Pominu-li velmi zdlouhavé zahřívání topnic, součástí kterého je i hysterické foukání ještě furt studeného vzduchu na řidičovi nohy, často termostat vyhodnotí své přehřátí a tak se zase stejnou intenzitou, nastavenou na "Hurikán", topení vyfouká až do úplné nuly. A tak furt dokola. Ideální stav, pokud máte na té tramvaji odjezdit 11 hodin a na obou stranách nefunguje topení. Zavolat na dispečink? "Ještě to vydržte kolo, Hloubětín nemá na výměnu vozy." Udělal jsem si aspoň hezké fotky:

Jízdní řády

Dostáváme se k jízdním řádům. Na přejezdu končily linky 11 a 14. Na obou byly přestávky řidičů řešené oddělením u vozu na I. P. Pavlova resp. na Palmovce. Osobně jsem měl radši linku 14, protože na 11 se mi nějak vůbec nedařilo napojení na trasu dle jízdního řádu: Netrefený výjezd a vůbec se mi tam přihodily nepěkné věci, na které budu vzpomínat až do konce své kariéry :( Jedenáctka je zážitková, ale hlavně Tudy ne, přátelé.

První výjezdy byly hodně před 4 hodinou, jako každou výluku.
Jízdní řád na lince 11
Nedělní jízdní řád na lince 14. Já měl to ranní 11 hodinové pořadí a uteklo to jako voda.

Zápřah pro vozy

Pro milované Kačenky to byl vážně záhul. Přejezd je sám o sobě náročný pro výzbroj, natož při mínus deseti stupních Celsia a níže. Vždy 4 vozy byly deponovány ve vozovně Pankrác připravené pro první výjezdy a poslední zátahy, aby se z Hloubětína nevyjíždělo ve 3 ráno. I tak první nástup byl ve 3:19 a poslední zátah v 1:46. Ve vozech se střídalo mnoho řidičů během dne a ke konci výluky toho měl dost i samotný přejezd: Šrouby do hlavy. A tak po 26. březnu jsme si mohli oddechnout a Kachny také.

Moje výkony na výluce

 


Předchozí článek || Další článek
Stránka vygenerována za: 0.0032 sec
Počet dotazů na databázi: 5
administrace