Blog > Články > Konec spojených linek

Konec spojených linek

Kategorie: Články, 2016-08-27 19:18

Po dlouhých čtyřech letech jsme se konečně zbavili výmyslu v pravidelném linkovém vedení tramvají. Hlavně cestující, kteří jeli těmito končinami poprvé, byli často zmatení, že jim do zastávky přijíždí linka 14 a odjíždí 24. Hledali, kde si můžou mezi těmito linkami přestoupit, nebo se prostě nemohli rozhodnout, jestli stát na jedné či druhé straně, protože jak 14, tak i 24 jely obě na Václavské náměstí.
Další velký problém těchto spojených linek byla právě jejich délka, resp. počet zastávek na trati, který absolutně neumožňoval, aby se na zastávkovém jízdním řádu neobjevila jiná informace než: "Ze zast. Ortenovo náměstí pokračuje jako linka č. 14 směr Sídl. Barrandov", což rozhodně není dostatečná informace, kam a kudy vlastně tramvaj pokračuje a o turistech snad ani nemluvě.

Cestující na Barrandově si mohli v klidu pročíst celou cestu po lince 14, ale po Ortenově náměstí už následovala informační tma.
Ještě ani na Nádraží Holešovice nebyl vypsán seznam zastávek následující po Ortenově náměstí. Přitom mnoho cestujících jelo dál.

Řidiči tramvají k této lince přistupovali velmi rozdílně. Někteří ji měli rádi a někteří ne. Já jsem byl v té neutrálnější skupině, že mi vyhovovala její enormní délka. S neuvěřitelnými 84 minutami mezi Kubání a Barrandovem stačilo udělat 2 kola, směna dělala 9 hodin a bylo vyděláno. Tím asi ta pozitiva pro mě končila. Dvakrát se jelo přes centrum, kde se někdy nabíralo velké zpoždění (O tom, jak se nabere velké zpoždění jsem psal třeba zde: 14.6.2015 O zpoždění z pohledu čísel). Takže i 20 minutová přestávka se někdy smrskla na 10, což se nedá považovat za odpočinkové BP, když je předemnou dalších minimálně osmdesát čtyři minut jízdy dvakrát přes centrum. Řidič musel hodně přemýšlet nad pitným režimem, protože pokud se mu začalo chtít na záchod někde na začátku, ta hodina se vlekla sakra dlouho.

Vozový jízdní řád pro linku 14+24.

Od září 2012 do srpna 2016 jsem měl tuto linku celkem 43 krát. Od 28.8.2016 se rozdělí a linka 14 pojede z Dělnické vpravo na Libeňský most a končí ve Vysočanech. Linka 24 se úplně vrátí ke svým kořenům do Karlína a Kobylis. Doufejme, že dlouho zase nikoho nenapadne v pravidelném provozu vytvořit tento systém. V krátkodobých výlukách je to snesitelné, při výluce je totiž všude spoustu informačních materiálů na zastávkách a do vozu to cestujícím změnu předem hlásí, kudy se pojede.

Naposledy jsem si tedy mohl poslechnout hlášení o změně čísla linky 23.8.2016 po 22. hodině:

Předchozí článek || Další článek
Stránka vygenerována za: 0.0030 sec
Počet dotazů na databázi: 5
administrace