Blog > Články > Přejezd Urxova

Přejezd Urxova

Kategorie: Články

Dva měsíce mezi 5.3 a 11.5 se opravovala trať v ulici Sokolovské mezi křižovatkami se Šaldovou a Zenklovou. Na tuto výluku budeme my, hloubětínští řidiči, vzpomínat v dobrém, protože mnoho kolegů se mezi řečí zmínilo, že byla velmi dobře dopravně ošetřena. Nafotil jsem proto pár fotek z místa obratu, nějaké zajímavé jízdní řády a také video.
Karlínem vedly dvě linky. 8 a 21. Mezi nimi se v pracovní dny nepřetržitě přejíždělo. Když jsem na Urxovu přijel jako linka 8, odjížděl jsem jako 21 a naopak. Bylo to kvůli tomu, že na 8 přes den nešly čerpat přestávky. Smyčka Nádraží Podbaba sotva umožňuje provoz dvou linek, natož aby tam jedna stále déle než 15 minut.

Smyčka Nádraží Podbaba v pracovní dny přes den už takhle nestíhala a nebylo možné čerpat na lince 8 dostatečné přestávky.

Právě linka 21 byla vedena z Karlína přes Václavské náměstí, Karlovo náměstí na Palackého nám. a po nábřeží do Braníka, kde byly luxusní až 45 minutové pauzy, smyčka je obrovská, takže nebylo nutné neustále popojíždět a využívaly se dvě koleje. Často se tedy stávalo, že jsem přijel třeba na střední kolej jako první a celých čtyřicet minut jsem se nehnul z místa.

V Braníku byly tak pohodlné přestávky, že jsem si mohl oddechnout od řízení i krátkou procházkou po okolí. Moje tramvaj je ta jediná na střední koleji, nebylo nutné nikam popojíždět.

O víkendu a večer cca. po 20 hodině se linky rozdělily. Byl už totiž delší interval, takže i na Podbabě se mohlo na 30 minut zastavit.

Sobotní jízdní řád. V Podbabě je dostatečných 27 minut na přestávku.

Ze začátku první týden byla přidaná 1 minuta mezi přejezdem a nástupní zastávkou. Údajně proto, že při vytváření jízdního řádu nebyla ještě úplně dořešena všechna opatření na místě přejezdu a nevědělo se, kde vlastně bude nástupní zastávka. Až po vytvoření jízdního řádu se rozhodlo, že nástupní zastávka bude Křižíkova a manipulační zastávka Urxova se nijak označovat nebude.

Jízdní řád, kde ještě mezi Urxovou a Křižíkovou 1 minuta.
Jízdní řád toho samého pořadí platný o týden později, kde už je na Urxově a Křižíkově stejný čas.

Na přejezdu byl dostatek času pro pohodlné přehození směru a přechod mezi kabinami. U jednoho pořadí ale vznikla obava, že by si mohli řidiči navzájem překážet, takže se umístil do jízdního řádu i příjezd do zastávky Křižíkova, aby to řidiče donutilo si popojet až do nástupní zastávky. Opět je to z doby, kdy ještě nebylo úplně jisté, jak se tam všechny vlaky vejdou. Prvních pár dní to tam obhlédl tvůrce jízdních řádu osobně, zjistil, že jsou tam ty minuty navíc zbytečné a hned při nejbližší možné šanci jízdní řády upravil.

Dvakrát Křižíkova za sebou a tlustá čára mezi nima. V čase 9:32 měl řidič najet do zastávky a vyčkat na odjezd v 9:33.

Bez zajímavosti také není, jak byly vlaky rozdělené, které vlastně jezdily na lince 8 a které na 21? Nízké pořadí byly přidělené k lince 8 a vyšší k 21. Ale pozor, večer se to celé zamíchalo a nacházeli jsme pořadí, co jezdila jako linka 8 a přitom patřila k 21 a naopak.

Linka 8, pořadí 5. večer po rozdělení linek jezdí už jen jako 21 do Braníka.
Linka 21, pořadí 14. Večer zůstane na lince 8.
Linka 21, pořadí 24. Odpolední výjezd, vedené pod linkou 21, přesto udělá na této lince pouze 1 kolo a večer 3 na osmičce.
Linka 8, pořadí 1. se ráno dvě kola vůbec nepřevléklo na 21 a zůstalo jako osmička až do 8:23.

Je to hrozné takhle psát, ale v Hloubětíně máme dlouhodobě nedostatek dělených směn. Ano, teď si asi motolští a vokovičtí ťukají na čelíčko, ale vážně nám v Hloubětíně tvoří umělé šejdry, aby se dostalo aspoň na ty řidiče, co je jezdí na stálo. Proto se přistoupilo k useknutí dlouhé odpolední směny a šejdrista po vystřídání ranního řidiče udělal jedno, dvě kola a předal to odpolednímu. Jedno z pořadí bylo i 11. pořadí na lince 8. Další bylo např. 8/3, 21/21, 8/11 a na jiných hloubětínských linkách najdeme tuhle vymoženost také.

Šejdrista vystřídal ve 13:02 a v 17:20 šel zase domu.

Jistě jste si už v jízdních řádech všimli, kdo s nimi umí pracovat, že při výjezdu a zatažení se kupodivu projíždělo přes Hlavní nádraží a Žižkov. Důvod neznám, údajně to bylo na žádost Prahy 3, aby se zvýšil počet vlaků jedoucí po Seifertově třídě, ale to je z informační kanceláře "Jedna paní povídala". Jak linka 8, tak 21, jela přes Žižkov. Vlastně jen osmičky zatahující přímo z Podbaby jely na Strossmayerově náměstí rovně přes Vltavskou a Libeňský most.

Zatahující vlak z linky 21 na Husinecké.

Přestup na náhradní autobusovou dopravu byl v ulici Šaldově a hlavně kvůli uzavřené Sokolovské okolo stavby se autobus často zdržoval v dlouhých kolonách. Cestujícím jsem doporučoval při cestě na Palmovku radši metro. V noci jezdil autobus X-52 z Palmovky až na Florenc.

Zastávky náhradního autobusu X-8.

Místo linky 8 byla zavedena linka 28 mezi Starým Hloubětínem a Kobylisy. Nudná k uzívání, většinou nikoho nevezla a až 6 kol za směnu nebylo výjimkou. Já sám jsem ji neměl moc rád.

Jízdní řád linky 28. Hodně moc kol na každé směně.

Poslední víkend okořenila tuto výluku prasklá voda u podolské porodnice. Ze dne na den se přes noc předělávaly jízdní řády, nahrávaly se nové kódy do hlásičů a upravovaly směny řidičů. Takže jak jsem měl přijít do práce, která mi začínala v 3:53 ráno mi přišlo do SMS až v 1:15. Měl jsem ten den linku 21 a ta na Výtoni byla odkloněna k Vozovně Pankrác.

21 jedoucí k Vozovně Pankrác. Původně jsem měl střídat až 14:45, takže mi po změně jízdního řádu ukradli hodinu, ale nezlobil jsem se. Vstávání ve 2:50 není moc příjemné.

Protože bylo na této výluce vytvořeno až 40 směn, což byla téměř polovina všech hloubětínských, bylo jasné, že tyto dvě linky (8 či 21) budou hrát v mém Fotokalendáři prim. Závěrem bych tedy ještě přidal slíbené video z přejezdu a nakonec pár zajímavých fotek tramvají, které jsem na těchto linkách odřídil.


Předchozí článek || Další článek
Stránka vygenerována za: 0.0042 sec
Počet dotazů na databázi: 5
administrace