Blog > Články > Rekonstrukce k lepšímu?

Rekonstrukce k lepšímu?

Kategorie: Články

Několik měsíců bylo zavřené Vítězné náměstí a mimo jiné se zde renovovala zastávka tramvaje. Měla být bezpečnější a celkově se nevyhovující stav měl zlepšit.
Zastávka Vítězné náměstí je velký přestupní bod. Cestující přecházejí z metra na tramvaje, autobusy a naopak. Potkávají se zde tratě na Divokou Šárku, Podbabu a Letnou, také tudy jezdí přímá linka na Petřiny. Hustota pohybu lidí a stísněnost prostoru zavinila již mnoho dopravních nehod (střet tramvaje s chodcem nevyjímaje), tvořila se kolona odbočujících aut z kruháku, protože dávali přednost chodcům, ale ti se zastavovali ve vozovce, protože museli počkat až projede tramvaj. Řidiči tramvají překáželi autům, když se jim nepřehodila výhybka a museli tak zastavit přes oba pruhy kulaťáku.

Chodci mají nyní dostatek prostoru pro bezpečný přechod vozovky i kolejiště.

Rekonstrukce měla vše změnit. Zastávky jsou dále od okruhu, výhybka je umístěna vně okruhu a jiné vychytávky. Co se ovšem nezdařilo je právě to, čeho si cestující všimnou už po pár dnech provozu: v zastávce Vítězné náměstí již není možné zastavit dvěmi tramvajemi za sebou. Délka jedné soupravy tramvají je cca. 31 metrů (+- podle typů vozu). Takže zastávka pro bezpečné zastavení dvou souprav musí být dlouhá nejméně 62 metrů. A to nám i přikazují předpisy, kde je důrazně uvedeno, že pro správné zastavení v zastávce jako druhý v pořadí, musí řidič zastavit minimálně 1 metr za prvním vlakem a tak, aby i konec vlaku byl v prostoru zastávky.

Zastávka je o pár metru kratší a dvě soupravy tramvají se do ní nevejdou.

Ovšem když se podíváme na vlepku dle Oběžníku Dopravního Ředitele č. 251/2013 je každému (i laikovy) jasné, že při délce zastávky 59 metrů není důležitá funkce přestupního bodu vůbec naplněna. Naopak, jen kvůli pár decimetrům je znemožněn přestup cestujícím a ti tak budou koukat na svůj ujíždějící spoj a přitom málokdo rozezná, proč řidič čeká na odjezd prvního vlaku? Jenže zkuste si zariskovat zastavení jako druhý a poslední dveře budou hodně vysoko, protože nedosáhnou na ostrůvek, někdo si zlomí nohu při výstupu, protože to nečeká a průšvih je na světě.

I oběžník DŘ nás informuje o příliš krátké zastávce.

Tato rekonstrukce prostě celkově vzato není posun k lepšímu, můj názor.

Předchozí článek || Další článek
Stránka vygenerována za: 0.0033 sec
Počet dotazů na databázi: 5
administrace